NYHET!

Nikita Hair åpner nytt shop-in-shop velværekonsept i Stockholm sammen med Åhlèns

Fredag 23. august åpner Åhléns sin første MarketPlace på Fridhemsplan. I varehuset er det fokus på inspirasjon og opplevelser med en variasjon av varemerker innen mote, barn, interiør og skjønnhet. Varehuset tilbyr et bredere sortiment og har alt hva kunden søker på ett sted.

Kundene stiller nye og høyere krav til kjøpsopplevelsen. Et besøk i kjøpesenteret skal gi noe mer enn hva de har opplevd tidligere, eller kan oppleve i en nettbutikk. Gjennom shop-in-shop-samarbeidet med Åhléns gir vi kundene muligheten til å få velværeopplevelser midt i varehuset. Vi har sterk tro på konseptet og ser frem til å gjøre frisørbesøket og velvære enda mer tilgjengelig hos Sveriges ledende varehuskjede Åhléns, forteller Christinah Nicolaisen, administrerende direktør i Raise Gruppen. Nicolaisen forteller videre at selskapet har planer om å vokse videre, og samarbeidet med Åhléns i Sverige er et viktig ledd i denne satsningen.

Raise Gruppen eier blant annet Nikita, som er Norges største frisørkjede. Nikita har i dag 37 salonger over hele landet. Fredag 23. august åpner kjeden sin 38. salong og sitt første shop-in-shop-konsept, i Åhléns nye kjøpesenter på Friedhemsplan i Stockholm.

Shop-in-shop-konseptet gjør salongen til en integrert del av kjøpesenteret. På den måten blir hårklippen og velvære en del av handleopplevelsen. Den nye salongen på Friedhemsplan blir innbydende og levende; behagelige toner, tre og grønne planter skal skape varme og trivsel, mens metaller i stål og aluminium skal gi en følelse av modernitet, sier Nicolaisen.

Å gjøre frisørsalongen enda mer tilgjengelig for kunden som stadig blir mer opptatt av hår men har mindre tid, er en viktig del av vår strategi. Shop-in-shop-salongen på Friedhemsplan er perfekt, midt i hjertet av Stockholm. Her kan travle småbarnsforeldre, våre mange drop-in-kunder eller andre, stikke innom for å få seg en hårklipp, farge eller hårforlegning mens de handler blant tusenvis av kjente varemerker, avslutter hun.

For mer informasjon kontakt:

Markedsdirektør Cecilie Bakke Andersen, tlf. +47 47 45 14 29, Cecilie.Andersen@raise.no

Brand Manager Stine Viig Sparbo, tlf. +47 986 58 403, Stine.sparbo@raise.no

Raise Gruppen AS

• Etablert: 1984
  • Raise Gruppen AS er et av Europas største og ledende hair & beauty konsern.
  • I konsernet er selskapene Nikita Hair Norway AS, Sayso Hair & Style AS, Norsk Frisørskole AS, Nikita Hair Sweden AB, Sayso Sweden AB, Nikita Hair USA og International Hair Academy AB.
  • Raise Gruppen har i dag 148 salonger i Norge og Sverige med over 1000 medarbeidere, 4 frisørskoler og eget inspirasjons- og konferansesenter.
  • Eier: 100 prosent eid av Inger Ellen Nicolaisen
  • Daglig leder og styreleder: Christinah S. Nicolaisen (37)

Fakta om Nikita Hair:

I 1984 herjet Elton Johns superhit «Nikita» på radiostasjonene i Norge, og han regnes dermed som gudfar for det hårete eventyret som startet med en enkelt frisørsalong på tettstedet Tverlandet, utenfor Bodø.

Nikita Hairs grunder og grunnlegger, Inger Ellen Nicolaisen har med pågangsmot, entusiasme og lidenskap for å bygge mennesker skapt historiens største eventyr innen Hair & Beauty.

ENTUSIASME OG PÅGANGSMOT

Inger Ellen Nicolaisen har en usnobbete og frittalende lederstil, en egen evne til å inspirere, og motivere som er helt unik.

Hun har gått foran og vist vei, har vunnet en rekke utmerkelser og priser for sitt lederskap, blant annet «Entrepreneur of the year» og «Kunsten å lede».

Hun har også vært «Årets forretningskvinne» i Norge. I 2004 spilte hun den kvinnelige utgaven av Donald Trump i den norske utgaven av «The Apprentice», Kandidaten.

EVENTYRET FORTSETTER!

Nikita Hair vokser videre i Norge, Sverige og USA og vår visjon er:

«Sammen skal vi skape historiens største hair og beauty eventyr!”